4.10.07

Blog berpindah

Saya mengalami kesukaran untuk create entri baru dalam blog musafirlalu ni. Jadi saya terpaksa
create blog lain. Silalah berkunjung ke http://faqir2.blogspot.com/. Mohon maaf atas kesulitan
yang berlaku.

2.10.07

Diharuskan mengumpat

Diharuskan mengumpat/mengata kepada pemerintah yang zalim. Jika kita tidak memberitahu kepada orang ramai maka kezaliman tersebut akan berterusan dan bermaharajalela.

Tak zalim ke jika

- kesalahan berzina hanya dikenakan 3,5,6? 3 bulan penjara, denda RM5 ribu dan 6 kali sebatan.
- ibu bapa Nurin akan didakwa cuai kerana kehilangan arwah? Udahlah depa hilang anak, kena dakwa plak pas ni. Polis lepas peluru hidup tak plak didakwa cuai. Adil ka?
- pemimpin yg jelas kemaksiatannya dikekalkan dalam jawatannya?

http://komenisu.blogspot.com/2007/10/diharuskan-mengumpat.html

1.10.07

Yang pasti...

Yang pasti arwah Nurin Jazlin Jazimin akan masuk syurga. Dia belum akil baligh(cukup umur). Apatah lagi dia diperlakukan sedemikian rupa.

Mak ayah nurul Jazlin tak pasti lagi masuk syuga macam anaknya.Tak pasti lagi kita akan masuk syurga. Neraka dah sebelah kaki dah. Namun kita terus berharap pada-Nya. Khauf & Raja'. Takutkan neraka & harapkan syurga.


p/s: sesiapa yg baik ngan keluarga Nurul Jazlin tolonglah dakwah supaya maknya bertudung. Nasihatkan
ayahnya banyak bersabar. Jangan berkeluh kesah.

26.9.07

Nak jadi jutawan


Kalau takde aral, insya Allah orang tua aku akan jadi jutawan. Berita mengenainya ada tersiar di UM , mstar & BH(satu minggu sahaja). Aku tak harap sesen pun duit RM1.3 juta tu. Harapan aku:-

- Ayahku akan menggunakan duit tersebut pada jalan kebajikan. Pi haji, perbaik rumah, tolong orang miskin dll

- peneroka Felda takkan tertipu lagi seperti Felda Sg Buaya & Labu Sendayan

- jangan yg turut terbabit dalam penipuan ialah anak peneroka sendiri & pemimpin setempat(UMNO).

Moga Allah memberkati semua peneroka Sungai Behrang. Amin

Isu Nurin Jazlin

Kesudahan kesnya telahpun diketahui. Marilah kita

- Mendesak Polis & Kementerian Kebajikan & Masyarakat tidak mendakwa ibu bapa arwah cuai. Cukuplah kepergiannya ke hadrat Ilahi sebagai ujian.

- Mendesak Polis mencari pembunuhnya sampai ke lubang cacing. Kalau payah sangat nak carik bukti kukuh mensabit pembunuhnya cari alasan menembak 2 butir peluru hidup kepada pembunuhnya. Macam kes Batu Burok.

- mendesak SB2(siput babi) yg bertugas siang malam memantau aktiviti pembangkang diberikan tugas mencari maklumat tentang pembunuh Nurin. Habih ditangkap pembunuh Nurin, silakan pantau kembali aktiviti pembangkang.

- mendesak akhbar yg menyiarkan berita Ayah Nurin berhutang dengan Along meminta maaf terbuka kepada orang ramai. Jika tidak akhbar itu akan disaman.

- mendesak hukuman hudud(qisas & takzir) dilaksanakan kepada pembunuh/perogol yg beragama islam. Laksanakan hukuman tersebut di khalayak.

Tak bolehkah kita melakukanya?

Al- Fatihah buat adik Nurin. Moga kamu berada di dalam syurga. Amin