24.3.28

Nasib SAR di bumi Melayu bertuah

Utusan kelmarin.














Rasional penyerahan sekolah di bawah kelolaan Majlis Agama Islam Negeri Sembilan (MAINS) itu ialah bagi meningkatkan kualiti pengurusan dan kelancaran pembelajaran serta kebajikan para guru.


Alasan je. Apsal kat Kelantan tak jadi cam negeri2 lain? Lihatlah bagaimana cemerlangnya Yayasan Islam Kelantan.YIK menawarkan 8 ribu tempat bagi pelajar Tingkatan Satu.


Ada SAR negeri lain mampu sedia tempat sebanyak ni?Maktab Mahmud yg top gak tak seramai itu.



Kalau tak berkenan nak tolong SAR tak yah la buat pelbagai alasan.

p/s: Dengar cite Maktab Mahmud akan diserahkan gak kepada Kementerian Pendidikan kecuali Maktab Mahmud Alor Setar, Yan & Langkawi . Moga ini tak berlaku. Amin.



Jika PAS menguasai Kedah nanti, insya Allah Maktab Mahmud akan cemerlang seperti YIK. Kalu ada rezeki, aku bercadang nak hantar bunaiya aku ke YIK. Kalu dak Maktab Mahmud pun jadilah.

هناك 3 تعليقات:

akirasuri يقول...

Salam.

Sekolah agama johor juga cemerlang. bawah kerajaan negeri juga.

Salam.

joe penang يقول...

Maafkan saya kerana terlupa menyenaraikan Johor(awak Jawa johor ye?) yg juga top ngan SAR dibawah kerajaan negeri.

Try gak menggoogle cari info pasai SAR Johor, tapi tak dpt banyak pun. Lagipun saya x pernah ke Johor. xde plak sedara mara org Johor

p/s: Kalu kenduri awak buat kat Johor x dptlah saya pi. at least boh la sekeping dua gambar dlm blog, ye...

akirasuri يقول...

Salam.

incet joe.

adei. mahu letak gambar untuk kenduri apa ya :) he he he.

kenduri kahwin itu mungkin lambat lagi kot, calon zauj-nya belum ketemu :D. insya-ALlah kalau sudah jumpa zauj-nya, saya jemput incet joe datang ke rumah :)