9.9.28

Yang leceh kat Bazar Ramadhan


Tak kata semua peniaga. Berdasarkan pengalaman aku dan member2 tahun ni. Kebanyakannya

- meniaga asal nampak rupa fizikal udah. Basi atau takde rasa nasib la ko yg membelinya

- 4 biji popia basah berharga RM2 ringgit di PB? Kat BB cuma RM2 je. Dah la nak amik 2 biji tak bagi. Mungkin kerana nak cover sewa tapak. MDK dikatakan mengenakan sewa RM100 utk satu lot tapak sehari! Biar betul

- Peniaga wanita tak menutup aurat dengan sempurna. Pakai baju lengan sekerat. So kalu ada pilihan peniaga berpakaian lebih sempurna takkan nak pilih yg pakai lengan sekerat. Ini boleh mengkelamkan hati kita yg menyebabkan kita makin payah kita sekeluarga makin mengingati Allah dalam solat & menghafaz ayat-ayat suci.

Kiranya makin payah la nak carik peniaga yg mendapat sedikit keuntungan & memberi sedekah(bagi yg dijual cukup rasa) la ni ye? Akhir zaman...

Aku ni kira mengata ka?

ليست هناك تعليقات: