24.9.27

Contoh org jahil

KENYATAAN dikeluarkan oleh Mawi lantaran meletakkan syarat tidak akan bersentuhan dengan wanita untuk berlakon mendapat respons dan komen beberapa artis terkemuka tanah air kita.


"Apa Mawi ingat kami bersentuhan, berpegangan tangan dalam filem atau drama, sebab nak seronok-seronok? Naik syahwat?".

"Kalau aku berlakon dengan Fauziah Nawi sebagai ibu dan dalam babak itu dia kemalangan, takkanlah aku nak tengok sahaja dan hanya bertanya dia OK atau tak sebab tak boleh nak angkat nanti tersentuh?".

Inilah yg dikatakan oleh oleh hadis “apabila urusan agama diserahkan kepada bukan ahli, tunggulah saat kehancuran”. Yang peliknya tanya kat artis saje. Tanyalah kat ustaz kerajaan/bebas ataupun artis nasyid sama. Barulah bleh compare.

Yang bercakap pula jahil.Gunakan logik akal plak. Suruhlah dia guna logik akai bila kentut basuhlah kat dubur. Apsal kena basuh muka plak(wudhuk)?Ceh! Berlakon iklan power root pun pakai seluar pendek


Seorang lagi artis veteran yang cukup kontroversi pula berkata: "Allah memberikan kita peluang lima kali sehari untuk mencuci dosa. Malah Dia beri peluang untuk kita bangun di waktu malam untuk sembahyang tahajud. Jadi tidak payahlah jaga dosa orang lain kerana setiap kita sudah diberi penjaga oleh Allah untuk mengira amalan kita. Biarlah malaikat Raqib dan Atid jalankan tugasnya."

Tambah beliau lagi, "Lebih baik jual kopiah, jual kain kerana industri hiburan lain macam sikit".

Dia & isteri kan dah pi haji. Kalu macam ni kenyataannya aku bimbang dia dapat haji marlboro (sommana uzubillah) je. Solat lima waktu menghapus dosa2 kecik je. Malah kalau selalu dilakukan dosa kecik bleh jadi dosa besar. Besar dosanya bersentuhan dengan yg bukan ajnabi dengan sengaja.

So ayuh kita tunjukkan bantahan kita. Boikot la lakonan depa & iklan barangan depa. W/p mungkin tiada kesan besar, at least kita ada sumbangan. seperti pipit yang mengambil air bagi memadamkan api yang membakar Nabi Allah Ibrahim Khalilullah.http://beta.blogger.com/img/gl.link.gif

p/s: bilalah Abdullah Md Zin nak ulas kenyataan dua artis ini. Takleh kot? Apsal isu takaful malaysia boleh?


Pasai ketua dia pun bersalam ngan wanita. Jaga periuk nasik bang! Syiah pun tak salam dgn bukan muhrim. Kita?

ليست هناك تعليقات: