٤.٥.٢٨

Gaji naik...

Confirm dah pekerja gomen dapat kenaikan gaji antara 7.5% ke 35%. Aku dapatlah increament 25%. Alhamdulillah. Dengan kenaikan petrol, tepung dan segala macam mak nenek barangan, kenaikan ini amatlah membantu. Elaun cola plak naik 100%. Sujud syukur.

Insya Allah sebahagian increament tu aku tambahkan sebagai deposit tetap ke akaun ibu aku.Mungkin tak terlewat untuk dijadikan sebagai hadiah hari ibu yang lalu. Tambahkan kepada ansuran kereta dll lagi

soalan:
- Apa insentif yang kerajaan akan bagi kepada pekerja swasta? Kepada penanam anggur(pengganggur) camna plak?
- Adakah pelbagai insentif kepada rakyat(juga pembayar cukai) akan ditarik balik dalam budget 2008 nanti? Moga ini tak berlaku.
- Adakah aku akan mengundi BN(Umno kat DUN/Parlimen aku la ni) dalam PRU12? Jangan harap! Cuma aku sebagai kuli gomen akan menjalankan tugas lebih gigih, insya Allah

ليست هناك تعليقات: