١٣.١٢.٢٦

Bunaiya mula merangkak


Kelmarin 12/1/06 merupakan satu yg agak bernilai bagiku & sayang. Bunaiya kami sudah mula merangkak! Dalam usia mencapai 8 bulan 5 hari, dikira agak lewat bg baby spt mrk untuk mula merangkak. Alhamdulillah. Saja je publish entry nih. nanti depa besar blehlah depa susuri perkembangan diri yg dapat baba mrk catatkan

هناك ٤ تعليقات:

غير معرف يقول...

Sekadar nak berkongsi pengalaman, baru2 ini ada 'medical research'/penyelidikan tentang rangsangan 'massage'/urutan pada bayi2 dan kesan2nya.

Keputusannya sungguh memeranjatkan sebab tindakbalas bayi sungguh memberangsangkan dan positif sekali kalau yang dulunya susah nak bergerak/berjalan sekarang boleh berjalan. Contohnya anak perempuan saya boleh berjalan pada usia 9 bulan(begitu cepat sekali berbanding dgn anak perempuan seorg rakan baru boleh merangkak pada usia 12 bulan..bayangkan) ni bukan nak bangga tau..tapi realiti dengan izin Allah subhanahu wataala.

Amalkan selau gosok2/urut kaki dan tangannya tapi jangan kuat2 insya Allah rangsangan dan perkembangan otot2/saraf2 berlaku pada tahap di luar jangkaan. Cubalah dan tengok hasilnya.

Bagaimanapun tahniah pada anda dan keluarga!

غير معرف يقول...

Aiwah, En. Joe dah ada permata hati rupanya. Semoga dia menjadi anak yang soleh/solehah.

joe penang يقول...

entahlah - saya pun pernah terbaca artikel tu dlm pa&ma. Tapi takde pula cite pengalaman spt ini. pernah buat dulu. tapi 2,3 kali je. Nanti try buat selalu. tak terlewat untuk mula semula kan? Jutaan toce atas tips yg diberi. Jazakallah hukhairan jazak.
hanafi - insya Allah. Amin

joe penang يقول...

erwansyah-lbsham la bukan ibsham. silap taip kot?right click kat gambar tuh then save image. tu je...