١٠.٢.٢٨

Teringin nak guna streamyx....

Aku teringin nak guna streamyx kat umah. Aku teringin nak download naruto, driver2 dan bermacam2 lagi. Apatah lagi senenjak opis ni pasang fortigate. sampai nak masuk download.com pun kena block. Opis hour plak hanya bleh download fail < 3MB.

Antara sebab yg buat aku tak sanggup melakukannya

- Pakej RM88 bagiku mahai sangat. Udahlah line telefon kena bayaq RM25. Kena beratur panjang kat TM Point bila nak bayaq. Dulu ada iklan kat tv yg lelaki tu suruh member tunggu sat pasai dia nak settle bil kat TM Point. member tak dan nak bukak seat belt lagi dah siap masuk keta balik. Melampau sungguh iklan tu..

Kelmarin pi tanya pasai Streamyx. Udahlah suara deras. Intonasi dia pun tak mesra pelanggan. Q? 10 minit aku tunggu nak pi tanya je...Hampeh!

- banyak komplen aku baca kat paper & internet pasai problemnya streamyx. Ada yg line terganggu sebulan tapi masih kena bayaq sewa line. Iskh! lintah darat sungguh depa ni

So buat masa ni aku still x nak guna streamyx.
- kalu nak download naruto aku mintak sorang member tolong copy.
- Kalu nak layari website yg kena block aku pakai proxy website
- kalu nak update blog aku guna pc opis
- kalu nak surfing/download(<3MB) pun aku guna pc opis

Pendek kata aku akan kerjakan pc opis semaksima mungkin.


p/s: ramai blogger guna stramyx kan? Kalu ada komen(pujian pun boleh. Ada ka?)sudi2 kanlah share sekali ye...

هناك ٣ تعليقات:

KakNi يقول...

Saya masih gunakan dial-up kat rumah kerana purata kos bil telefon+internet masih di bawah rm88.

Selain dari tm, boleh juga guna jaring.

webmaster يقول...

aku pakai winet weh....apa lagi...hang kena tanya laa syarikat tu bila nak buat belah area rumah hang...boleh akses laman dia kat http://www.winet.com.my

kingbinjai يقول...

so far takde problem. cuma bila sekali sekala hujan lebat, remote point dia kat luar tu kene petir yang tu pun dalam masa 2 - 3 hari ok dah.