١٤.١٠.٢٦

Cegahlah kemungkaran...

ط¨ط³ظ… ط§ظ„ظ„ظ‡ ط§ظ„ط±ط­ظ…ظ† ط§ظ„ط±ط­ظٹظ…

Aku nak ulas tentang lagi raya ni nyanyian Mamat(x vokalis Exist ni) ni
Tang
....Kan ku sujud di kakimu bila kita bertemu...
Ni mana punya mazhab dalam Islam yg bolehkan kita sujud kat kaki org( hatta ibu sendiri)?
Nabi bersabda

Dan jika sekiranya manusia dibolehkan sujud kepada manusia, nescaya aku perintahkan
si isteri untuk sujud kepada suaminya.â€‌(HR. Al-Hakim)


Yang aku tahu agama hindu je yg cium kaki ibu. Aku dah melakukan yg termampu. Aku Bukan SENIMAN,PAPITA,
Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Pengerusi YADIM, Majlis fatwa atau mufti yang ada kuasa terhadap ni

Dari Abi Said Al-Khudri r.a, katanya : " Aku mendengar Rasulullah SAW bersabda : " Barangsiapa di antara kamu yang melihat kemungkaran, maka hendaklah ia mengubahnya dengan tangannya ( kuasanya ). Sekiranya ia tiada berkuasa maka hendaklah ia mengubahnya dengan lidahnya ( nasihatnya ). Sekiranya ia tiada berkuasa maka hendaklah ia mengubahkannya dengan hatinya ( tidak meredhai perbuatan tersebut ). Dan yang demikian adalah selemah-lemah iman.


Aku rasa iman aku yg paling lemah. Korang?

هناك تعليقان (٢):

Ni يقول...

tak beriman?

sebetulnya tak pernah perasan pun lirik lagu (ekceli never care to listen pun) tapi rasanya banyak jugak lirik2 lagu yang tak patut ditulis tetapi telah ditulis dan menjadi popular pulak tu

غير معرف يقول...

imanku pon lemah...aku tak mampu nak advise kawanku yg terang2 ngaku wat kerja tak bermoral ngan boi diorg....